Anadolu Ajansı, "İBB Başkan adayı Kurum, yeni kampanya filmini paylaştı" başlıklı haberi girince merak ettim; adaylığının açıklandığı günden beri AA'nın yayınladığı "Murat Kurum" haberlerini ve aynı zaman diliminde "Ekrem İmamoğlu" haberlerini saydım. Sonuçlar aşağıda:
Anadolu Ajansı, "İBB Başkan adayı Kurum, yeni kampanya filmini paylaştı" başlıklı haberi girince merak ettim; adaylığının açıklandığı günden beri AA'nın yayınladığı "Murat Kurum" haberlerini ve aynı zaman diliminde "Ekrem İmamoğlu" haberlerini saydım. Sonuçlar aşağıda:
AA, Murat Kurum'la ilgili Mart ayında 99, Şubat'ta 68 ve Ocak'ta 44 haber yayınlamış. Sırasıyla, günde ortalama 3,66, 2,34 ve 1,13 haber. Buna karşılık Ekrem İmamoğlu'nun adının geçtiği haber sayısı Mart'ta 16, Şubat'ta 6 ve Ocak'ta 3. Günde ortalama 0,5, 0,2 ve 0,1 haber. (2)
Ancak AA'nın Kurum ve İmamoğlu'na yer verdiği haber sayıları bile, kamu imkânlarının taraflı kullanılmasını ve yaratılan eşitsizliği açıklamaya yetmiyor. Çünkü İmamoğlu'nun isminin geçtiği 25 haberin 14'ü, iktidar siyasetçilerinin İmamoğlu'nu kötülediği, propaganda içeriği (3)
İmamoğlu'nun soyadının geçtiği AA'nın 8 haberi ise "CHP İl Başkanlığı'nda kaydedildiği öne sürülen 'para sayma' görüntüleri soruşturması" ile ilgili. Bu haberlerde İmamoğlu ismi, İmamoğlu İnşaat'ın genel müdürünün soruşturma kapsamında ifadesinin alınması gerekçesiyle geçiyor(4)